Voorstelling van mezelve en project

Beste lezer,


Ik ben Marco Vermeulen, 20 jaar oud en ik ben ingeschreven als student Elektromechanica in HoGent. Ik heb de richting elektromechanica gekozen met de reden dat ik enorm gefacineerd ben in automatisatie. Die facinatie is gekomen doordat ik vanaf kinds aan ben opgevoed in een schip. Men ouders zijn dus binnenschippers geworden in het jaar dat ik geboren ben. Op een schip wonen is wel leuk, je ziet dan veel meer van ons België dan dat je zou zien in een huis. Men ouders hebben ook een huurhuis in Gent, daar verblijf ik nu voor de schoolperiodes.


Het project is een Arduino met radar faciliteiten en AEB technology.

AEB (Auto Brake for Emergencies) is een automatische rem die zal ingrijpen als de radar een voorwerp of persoon dedecteert.


Het project zal bestaan uit een Arduino, ultrasone sensor HC-SR04, een breadbord met draadjes en een LED voor de rem te simuleren.  De ultrasone sensor zal ultrasone stralen uitzenden en die stralen zullen ook terug keren naar de sensor. Hoe korter de tijd is van één ultrasone straal die heen en weer gaat, hoe dichter er zich een voorwerp begeeft bij een Arduino. We zullen die tijd gebruiken om een afstand te berekenen. Dat is de basis, een extraatje aan dit project is die AEB technology dat ik erbij zal simuleren. Die AEB zal dan geprogrammeerd worden op de manier dat als er een voorwerp zich te dicht begeeft, zal er een LED oplichten die de automatische rem simuleert van de auto.


Voila, dit is dan de voorstelling van mezelf en hopelijk lukt alles binnen de tijd!


Marco

 




Reacties