update 26/11/2020


Heb een opstelling gemaakt bestaande uit de HC-SR04 ultrasone sensor, Een LED die het remsysteem simuleert en een RGB LED die de situatie weergeeft van het systeem.

De RGB is nieuw in dit project, heb in de vorige posts niet over gesproken. Maar toen ik het project aan het opbouwen was dacht ik in mezelf van "misschien zou het interessant zijn moest het radar en AEB systeem kunnen weergegeven worden met een RGB". Ik ben direct met het idee aan de slag geweest en het is zeker de moeite waard.

De code heb ik uitgetest maar er waren toch hier en daar grove fouten (van mezelf, ik ben niet de koning in programmeren...), die fouten zijn intussen opgelost en het systeem is bug free.

Het project is weliswaar voor 99% af! Een van de komende dagen zal ik nog eens dubbel checken voor eventuele fouten in het programma of met de opstelling. En moest ik nog tijd over hebben, kan ik eventueel een "1,5m limited corona edition" maken met de radar😆.

Hier al foto's van de opstelling:






Reacties